Σε συνέχεια της σειράς δημοσιεύσεων του ιστότοπού μας σχετικά με τα πλαστά έργα τέχνης, και (εν προκειμένω), με την από 26/01/2012 συζήτηση ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών της γνωστής, (και μη εξαιρετέας...!) και πολύκροτης υπόθεσης Διαμαντίδη κατά Sotheby's, η οποία έχει απασχολήσει το φιλότεχνο κοινό και αφορά στο φλέγον ζήτημα της ελεύθερης διακίνησης πλαστών και ψευδώνυμων έργων ζωγραφικής, αισθανόμαστε την υποχρέωση να ενημερώσουμε τους φίλους μας ότι εξεδόθη τελικά η πολυαναμενόμενη δικαστική απόφαση για την αγωγή που κατέθεσε ο Διαμαντίδης κατά του οίκου Sotheby's και του νομίμου εκπροσώπου του Κωνσταντίνου Φράγκου.
Σύμφωνα με το διατακτικό της ανωτέρω απόφασης οι δικαστές του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών δέχτηκαν την αγωγή και απεφάνθησαν υπέρ του Διαμαντίδη, κρίνοντας ως πλαστό το «έργο» του «Παρθένη», με τίτλο «Παναγία με Βρέφος» και καταδίκασαν αμφοτέρους των εναγομένων, Sotheby?s και Φράγκο, στην εις ολόκληρον καταβολή αποζημίωσης ύψους ποσού 975.000 ευρώ υπέρ του ενάγοντος.
Το ποσό αυτό καλύπτει το σύνολο της ζημίας που υπέστη το θύμα από την, εις γνώσιν της πλαστότητας από πλευράς Φράγκου, (όπως δέχεται το δικαστήριο) πώληση του ανωτέρω πλαστού έργου.
Αναφορικά με το έτερο «έργο» του «Παρθένη», που υπεβλήθη στην κρίση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών με τίτλο «Νεκρή φύση μπροστά στην Ακρόπολη», οι δικαστές του Π.Π.Α. έκριναν ότι δεν έχουν αρμοδιότητα να αποφασίσουν, καθώς ο ενάγων κατά την σύναψη της σύμβασης αγοράς του εν λόγω έργου είχε υπογράψει ρήτρα περί αποκλειστικής αρμοδιότητας των Βρετανικών δικαστηρίων.
Έπεται λοιπόν συνέχεια?
Η ανωτέρω απόφαση της ελληνικής δικαιοσύνης πιστεύουμε ότι αποτελεί σταθμό για τα τεκταινόμενα στο χώρο της τέχνης, καθώς εκτιμούμε ότι ανοίγει πλέον ο δρόμος για την δικαίωση και πολλών άλλων εκ των πολυαρίθμων θυμάτων των κυκλωμάτων του χώρου.
|